Tatra 613


Stavba surové karoserie vozu T 613-4 Super Long (+ 540 mm)
Úvaha vývojového oddělení Tatra, a. s.




Díl (název) Techn. původ Poznámka
Přední díl karoserie série M95  
Střední díl karoserie prodloužení podlah +540 mm dle SV, modifikace na T 613-4
- výztuha prahů levá nový díl (ND), ohýbaný profil (dle KOV)  
- výztuha prahů pravá ND, ohýbaný profil  
Zadní díl karoserie série M95  
Druhý sloupek B+ pravý série poloha X+390
Druhý sloupek B+ levý série poloha X+390
Podélník střechy úpl. prodl. pravý prodloužený podélník pravý ze 3 ks sériového dělení dle KOV, potřeba oklepávací šablony (potřeba zvážit možnost společné šablony pro P a L stranu)
- plech podélníku uzavírací pravý ze 3 ks sériového  
- výztuha podélníku pravá nový díl, rukodíl, polotovar sériový podélník  
Podélník střechy úpl. prodl. levý viz pravý, zrcadlový obraz  
Příčná výztuha střechy v místě B+ sloupku série  
Podélná výztuha střechy série úprava  
Plech bočního prodloužení úpl. pravý    
- plech boční prodl. ppravý nový díl, výroba rukodíl, polotovar vnější plech dveří pravý  
- zadní zárubeň pravá nový díl, výroba rukodíl dle SV  
- přední zárubeň nový díl, výroba rukodíl dle SV  
Plech bočního prodloužení úpl. levý viz pravý, zrcadlový obraz  
Rám vloženého boč. okna úpl. pravý nový díl, výroba rukodíl, polotovar kryt B sloupku Nutno zvážit způsob připevnění na karoserii
a) lepení (nýtování),
b) přisvařený
Rám vloženého bočního okna úpl. levý viz pravý, zrcadlový obraz  
Vnější plech střechy úpl. nový díl svařený ze 3 ks sériového, nutné překlepání profilu v místě okapnice oklepávací šablona použitá viz podélník střechy, potřeba kontrolní šablony (dřevěná nebo plechová) podélného klenutí střechy, v podélné ose vozu potřeba kontrolní šablony (dřevěná nebo plechová) podélného klenutí střechy v místě bočních prolisů
Mezistěna v prostoru pro posádku (nutno zvážit ano - ne) mezistěna úpl., nový díl, rukodíl z ohýb. profilů dle zvolené výbavy  
- rám stahovacího okna mezistěny nový díl rukodíl z profilu rámku dveří

Zpracoval Ing. Jaroslav Ševčík
V Příboře 26.10.1995

Diskuze k Superlongu ZDE.