Při měření je nutno dodržet tyto zásady:
Předepsaný tlak vzduchu v pneumatikách musí být pro tyto pneumatiky:
- BARUM 215/70HR 14 OR6AS - přední náprava 170kPa, zadní náprava 230 kPa
- BARUM 205/70HR 14 OR38 - přední náprava 190kPa, zadní náprava 240 kPa
- MICHELIN 205/70HR 14 XVS - přední náprava 160kPa, zadní náprava 250 kPa
Výška dosedacích ploch misek pro zvedák musí být:
- 270 mm u typů T613-3 a T613-4
- 250 mm u typu T613S
Pokud je hodnota rozdílná, něco s tím proveďte, třeba nadzdvihněte nebo zatižte automobil.
Hrana spodní mezipáky řízení musí být od osy ramen přední nápravy vzdálena 62 +2 mm. Vzdálenost měřte od oplošení na mezipáce u tlumiče řízení nejlépe přípravkem PRM-3224. Seřízení proveďte posunutím celého svislého hřídele řízení v oválných otvorech příruby hřídele.
Záklon ustavujeme posuvem vodicí tyče.
Pro zvětšování záklonu čepu uvolníme matici (1) a obě matice (2) odjistíme a šroubujeme jimi jedním směrem tak dlouho, než dosáhneme hodnoty záklonu 3°- 30´.
Při zmenšování hodnoty záklonu čepu uvolníme matice (2) a odšroubujeme, matici (1) zatahujeme.
Sbíhavost seřizujeme po odjištění a povolení matic, označených šipkami, otáčením spojovacích tyčí: 1. otáčka spojovací tyče se projeví prodloužením nebo zkrácením tyče o 3 mm. Vzdálenost mezi ráfky vzadu je o x mm větší či menší než míra mezi ráfky vpředu.
BARUM 215/70HR 14 OR6AS | x = 0 až -1 mm |
BARUM 205/70HR 14 OR38 | x = +1 až +2 mm |
MICHELIN 205/70HR 14 XVS | x = +4 až +5 mm |
U automobilu T613 Speciál a použitých pneumatikách MICHELIN 205/70HR 14 XVS je hodnota sbíhavosti x = +3 až +4 mm.
Hodnoty sbíhavosti pro jiné typy pneumatik si vycucejte z prstu a jejich správnost ověřte experimentálně ojetím několika sad pneumatik.
Při seřizování přední nápravy musíme vždy dodržet stejné vzdálenosti obou spojovacích tyčí, které budou zárukou pro dodržení i ostatních hodnot geometrie přední nápravy.
Předběžná montážní délka spojovací tyče je 635 mm.
Sbíhavost zadní nápravy seřizujeme pomocí excentrů na vnějších (u typu T613-4 možno i vnitřních) závěsech suvných ramen. Po nasazení imbusového klíče (myslím 14ka) do excentru a po uvolnění zajišťovací matice natáčíme extentrem tak, až sbíhavost je v požadované hodnotě +3 až +4 mm. Po ustavení zajistíme polohu excentrů maticemi.
Odklon kol zadní nápravy je závislý na nastavení sbíhavosti a seřizujeme jej také pomocí extentrů závěsů ramen. Snahou při seřizování odklonů je, aby hodnoty odklonu obou kol byly v požadované hodnotě seřízení +0°30´ +- 30´.
Po ustavení odklonů zadních kol znovu překontrolujeme sbíhavost zadní nápravy. Nejde-li obě hodnoty nastavit v předepsaných tolerancích, jde o deformaci některého z dílů zadní nápravy (pravděpodobně nápravnice).
Osy náprav se seřízenou požadovanou geometrií musí být totožené s podélnou osou vozidla.